Bardzo oryginalna oferta manipulacji (boom!)

Ponieważ nie prawdą jest, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika (więcej kogo szukają pracodawcy), to właśnie pracodawcy decydują o sposobie pozyskania nowych pracowników, budowie oferty pracy i wynagrodzeniu. Rozumiem potrzeby pracodawców, że skoro oni płacą, to chcą pozyskać najlepsze osoby do współpracy, ale stosują „przewrotne” formy weryfikacji kompetencji.

Byłam dziś na spotkaniu w sprawie pracy. Rozmowa dotyczyła stanowiska product manager-key account w agencji reklamowej. Początkowo przebiegała ona zwyczajnie, do momentu, kiedy szefowa agencji wyjaśniła jak wygląda proces rekrutacji, bo to … rozmowa z kandydatem, następnie wykonanie przez niego zadanej pracy w domu, później jeden dzień pracy na próbę w agencji, a następnie przedstawienie ich oferty zatrudnienia…

Zadania do wykonania to: w arkuszu Excel, porównanie ofert na organizację konferencji dla 150 osób w miastach Katowice, Kraków, Warszawa, Poznań, Wrocław, Szczecin, miejscem spotkania nie może być hotel. Właścicielka agencji w ten sposób chce sprawdzić jakie elementy wzięłabym pod uwagę przy budowaniu oferty i czy umiem Excel.

Drugie zadanie, wykonać w Power Point prezentację 4 obiektów z tych wypisanych w powyżej, mam zaprezentować stopień znajomości tego programu i zmysł estetyczny.

Trzecie zadanie, w Word napisać zaproszenie na piknik dla tramwajów warszawskich, to ma sprawdzić moją umiejętność redagowania tekstów, oprócz oczywiście znajomości programu.

I to już. Nie zapytałam, czego wymagają, oczekują podczas tego dnia pracy za free w agencji…

Po spotkaniu mam refleksję, że to świetny, bo tani proces pozyskiwania gotowych materiałów, za które nie trzeba płacić, bo przygotowali je kandydaci do pracy, nawet nie trzeba będzie nikogo zatrudnić. Umiejętność pracy w MS Office można sprawdzić podczas spotkania z kandydatem w agencji, ale analiza niebanalnych miejsc na konferencje na terenie Polski i stworzenia porównywarki ofert, to już musi potrwać. Natomiast wykonane prezentacje ośrodków na spotkanie, to już gotowy materiał dla klienta, który można leciutko obrobić redakcyjnie i podpisać logotypem agencji.

Z kilkudziesięciu ofert, które napłynęły na ogłoszenie o pracę, kilka osób z pewnością podejmie wyzwanie twórcze. Poproszono o przesłanie materiałów na adres mailowy agencji, więc zostaną one łatwo wchłonięte a może nawet wykorzystane w przyszłości przez agencję bez żadnego wynagrodzenia dla ich autora.

Agencji musi wystarczyć moje cv z opisanym doświadczeniem zawodowym, w tym z umiejętnością posługiwania się MS Office i rozmowa.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *